20.5.2014

Täydellisen ihon metsästys

Sain melkeen slaagin tossa pari viikkoa takaperin kun tutkailin naamaani suurentavan peilin kautta suorassa päivänvalossa (suurin virhe minkä voi tehdä, I know). Huomasin nimittäin, että mun iho on jostain syystä aivan hirveässä kunnossa.

Iho oli epätasainen, ja jostain on ilmestyny poskiin tommosia ihme näppylöitä, joiden alkuperä on tuntematon. Jotenkin musta tuntuu, että mun iho ei enää palaudu ja korjaa omia virheitään, enkä oikein tiedä mistä se johtuu.

Oon aina ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että meikinpoistohommien lisäksi en oo tarvinut naamaani mitään muuta kuin vettä. En rasvaa, en mitään. Olin varsinkin teininä melkoinen babyface, ja monet ihmetteli mun hyvää ihoa vaikka pidin sitä itse ihan normaalina. Totta kai mullakin oli joskus finnejä, mut iho oli kuitenkin kokonaisuudessaan pehmeä ja sileä. Ylläolevissa kuvissa oon 16- ja 17-vuotias.

Oon sitten ilmeisesti luottanut liikaa siihen veden voimaan, koska nyt naama on suorastaan kammottava, eikä mulla ole mitään käryä mitä sille voi tehdä koska en oo sille koskaan tehnyt yhtikäs mitään! Tää on vähän sama ongelma kun niillä jotka on aina ollu luonnostaan laihoja ja lihoo jossain vaiheessa eikä tiedä mitä painolle pitäis tehdä :D

No, tämmösiä hommailin sitten ensialkuun. Otan mielelläni vastaan vinkkejä naamanhoitotuotteista! Nää on siis ainoat tuotteet joita meikin ja meikinpuhdistusaineen lisäksi naamaani tungen.

Clearasilin kuorinta, jota yritän käyttää kerran päivässä. Jos laiskottaa, yritän pyyhkiä naamani ainakin noilla Deep cleansing padseillä, nekin on kuorivia ja tosi käteviä muuten vaikka reissuun! Helena Rubinsteinin silmänympärysvoide on superhyvää ja ollut käytössä jo pidemmän aikaa. Totakin ois varmaan pitäny älytä käyttää jo sillon babyface-vaiheessa...

Töistä tarttui käteen tommonen kosteuttava bb-voide, jossa on kivasti myös suojakerroin 15! Tää on tuntunu aika hyvältä voiteelta, tosin toi ei peitä yhtään, eli lyön ton päälle vielä meikkivoiteen. Kosteutus vaikuttais toimivan. En oo myöskään koskaan ymmärtäny kasvoveden päälle, mutta hommasin semmosenkin ja sekin ehkä on auttanut jonkin verran. Ja koska terveysongelmat on mun silmissä aina yhteydessä elämäntapoihin, vaihdoin vähän kans ruokavaliota ja oon jo ihan koukussa pähkinöihin.

Hyviä ruokia iholle on kans kuulemma porkkana, avokado, marjat, siemenet ja kaura, joten otinpa semmosiakin sitten menuun. Meinasin kuolla ton puuron määrään, vaikka tein ohjeen mukaan yhden annoksen. Hyi helvetti. Pystyn syömään tota ehkä desin.

Onneks ainakin puuropakkaus on hieno :') Oon kans yrittäny vähentää kahvinjuontia. Kertokaa mulle hyviä ihonhoitovinkkejä, oon ihan hukassa tän homman kans!

Oon siis nyt ehkä viikon tunkenu noita juttuja nassuuni, ja jotain parannusta on ehkä jopa havaittavissa. Tosin nyt en enää tiedä mikä se noista aineista on vai tekeekö ne sen yhdessä. 

Oon aina ihmetelly esim. matkoilla tyyppejä, joilla on mukana joku kymmenen purnukkaa ihonhoitotuotteita ja jäätävän kokonen meikkipussi. Mulla kun on vaan ollu ne meikinpoistopyyhkeet, hammasharja, ja meikitkin mahtuu semmoseen pieneen kukkaroon :D No, ehkä en ihmettele enää. Aargh. 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti